drogi tranzytowe

Insurekcja

Temat: Fotoradar przyjacielem samorządów?
...prasowy komendanta głównego policji mł. inspektor dr Mariusz Sokołowski. Tu sytuacja jest jasna: urządzenia umieszcza się w obszarach rzeczywistego zagrożenia. Ustawiony w niebezpiecznym miejscu fotoradar pozwala zmniejszyć ilość wypadków na danym odcinku drogi nawet o 20 proc. Według KGP zdarza się, że mieszkańcy miejscowości o dużym natężeniu ruchu sami proponują, wręcz żądają, żeby ustawić stały fotoradar (chodzi np. o drogi tranzytowe, gdzie trudno przejść na drugą stronę jezdni). Patologie dotyczą 120 urządzeń zakupionych przez gminy i straż miejską. Nieprawidłowo ustawiony rejestrator spowalnia ruch, ale nie ma większego wpływu na bezpieczeństwo. O co więc chodzi gminom, skoro nie o nie? W 2009 roku wszystkie fotoradary ‟zarobiły” ok. 317 milionów złotych, w tym policyjne – zaledwie 27 milionów (niecałe 8,6 proc.). Skąd taka...
Źródło: odskok.pl/viewtopic.php?t=8725



Temat: Czechy - co i jak
Polskich kierowców podróżujących przez Czechy trzeba szczególnie uczulić na respektowanie ograniczeń prędkości, zwłaszcza na autostradach i w obszarze zabudowanym. Policjanci czescy zwracają szczególną uwagę na samochody z obcą rejestracją, a w stosunku do cudzoziemców często bywają aroganccy, licząc na wyłudzenie jak najwyższej łapówki. Główne drogi tranzytowe są patrolowane przez nieoznakowane samochody policyjne wyposażone w kamery wideo.
Źródło: bus-forum.pl/viewtopic.php?t=9430


Temat: Toniemy! Całe morze dziur
...Stowarzyszenia Lepszy Koszalin ‟Stowarzyszenie Lepszy Koszalin zdecydowanie sprzeciwia się sposobowi rowadzenia rzebudowy i remontów dróg na terenie miasta. Błędy są opełniane na etapach rojektowania, wykonania i nadzoru nad robotami budowlanymi. Przygotowane do realizacji inwestycje są niezgodne z rawem Unii Europejskiej dotyczącym odporności na obciążenia (dyrektywa 2002/7/WE Parlamentu Europejskiego i Rady). Od 2011 roku drogi tranzytowe muszą być udostępnione dla ojazdów o nacisku 11,5 tony/oś. Ulica Gnieźnieńska, której rzebudowę rozpoczęto, nie będzie spełniała tego warunku. Już na etapie rojektu odstąpiono od wymogu unijnego, rojektując dopuszczalne obciążenie tylko na 10 ton/oś. Jest to świadome obniżenie jakości, które w ciągu następnych kilku lat będzie się mścić szybką dewastacją nawierzchni. Najprawdopodobniej odobną...
Źródło: koszal.in/forum/viewtopic.php?t=12992


Temat: Rumunia i Norwegia - jak jest ?
...będzie Cię obowiązywała wytyczana na granicy marszruta, jednak jadąc w tranzycie na BG lub docelowo np. do Bukaresztu jak ognia unikaj co prawda bliższej drogi nr 76 z Oradeii do Devy bo jest ona tragiczna (brak parkingów, kręte wąskie górskei ścieżki) i jedzie się 1,5 razy dłużej niż nieco dalszym odcinkiem kierując się z Oradeii DK 79 na Arad i później DK 7 na Devę, Sibiu, Pitesti i autostradą ok. 110 km do Bukaresztu. Pozatym wyjątkiem główne drogi tranzytowe są na dobrym poziomie. Nieco wąsko i kręto momentami jakbyś jechał na Bukareszt albo Brasov ale wszystko przejezdne dla tranzytu. Parkingi przy głównych drogach płatne, nigdy nie było żadnego problemu. A z takich jeszcze bardziej praktycznych porad jakbyś jechał do Bukaresztu nie polecałbym korzystać z usług taksówkarzy, którzy chętnie sami Cię zatrzymują i proponują doprowadzenie pod miejsce wskazane na CMR, a i...
Źródło: wagaciezka.com/viewtopic.php?t=7214


Temat: Średnicówka
...zwykłą bzdurą i manipulacją. To nie jest tak proste! To zobrazowanie jest prawdziwe, a jakże - ale TYLKO w przypadku miasta idealnego (nota bene budowanego od podstaw), o równomiernym zagęszczeniu ludności (A raczej rozmieszczeniu celów podróży), idealnie centralnego przecięcia miasta przez trasę średnicową oraz idealnie kolistego ringu oraz przy skierowaniu centrycznym wszystkich dróg dojazdowych. Gliwice to miasto istniejące. Główne drogi tranzytowe prowadzące przez Gliwice nie są skierowane względem nich centrycznie - A4 przebiega na południu, A1 na wschodzie, DK88 na północy. DTŚ nie będzie trasą przebiegającą idealnie centycznie - lokalnie tak (mowa o centrum miasta), jednak w sensie tranzytowym (od węzłą z A1 łącznie z DK88 do węzła z A4) biorąc pod uwagę sporą różnicę klas dróg (mimo wszystko) wariant A4 jest dobrą alternatywą, na pewno nie byłby...
Źródło: forum.progliwice.pl/viewtopic.php?t=3


Temat: Obwodnice u innych
Bardzo trafne przykłady Nawet w takiej Murowanej Goślinie wiedzą jak wygląda OBWODNICA. Wszędzie widac jak takie drogi tranzytowe omijają Miasta z dala. Tylko Błonie jako ewenement ma przez środek
Źródło: blonie.pl/forum/viewtopic.php?t=689


Temat: 04.03.2010 - Zmiany na Nowohuckiej
teraz lepiej tramwajem albo zamiast pchać się na drogi tranzytowe użyć lokalnych i dojazdowych, ale to już powinien się Dominik wypowiedzieć
Źródło: kwk.vot.pl/viewtopic.php?t=422


Temat: Katowice - zawiercie
Czy ktoś ma jakiś fajny track rowerowy pozwalajcy wydostać się na pn aglomeracji z Katowic w kierunku Zawiercia (bez nadkładania drogi i najlepiej poza głównymi drogami). Trasa wytyczona przez MS wbija mnie w drogi tranzytowe (z braku informacji o innych istniejcych drogach np gruntowych, lenych, 150 kategorii odnieżania etc )
Źródło: garniak.pl/viewtopic.php?t=3050


Temat: Koszta pracy w Polsce (video)
...do europejskiej Polski, gdzie każdy miał jeździć autem i mieszkać w willi. Za Gierka jedliśmy za dużo. Balcerowicz odciął nam 17 % spożycia mięsa, 26 % mleka i 52 % masła. Za to ilość telefonów komórkowych i aut poszła w górę, ku uciesze korporacji. W mentalności czterech kółek, przejazdy kolejowe skurczyły się, jak zakup książek. Reszty nie było stać na drogie pociągi, znikające ze społecznie potrzebnych tras. Łożono na autostrady i drogi tranzytowe, żeby zagraniczny inwestor mógł wywozić bogactwa ze Wschodu. Inne drogi zaczęły się rozsypywać. Na żwir, asfalt, spycharki i bezczynne ręce trzeba było zaciągnąć pożyczki za granicą i nająć tam ‟konsultantów”, jakby od dziesiątków lat polscy inżynierowie nie wykonywali projektów za granicą dla tychże banków. Padające polskie szkolnictwo, nauka i opieka zdrowotna, nie zainteresowały banków....
Źródło: davidicke.pl/forum/viewtopic.php?t=2587


Temat: Średnicówka
...zawiera również szereg "wąskich gardeł" - na wewnętrznym ringu - gdzie przeprowadzenie dwujezdniowej drogi jest niemożliwe ... - krótko mówiąc, uratujemy Śródmieście kosztem Trynku. 1. Emisja spalin będzie niższa, jak nie będziesz wpuszczać do centrum tranzytu. To taka mantra, ale wciąż nie dociera. 2. "Pewne ryzyko" dla parku i dla starodrzewu oznacza całkowitą likwidację 3. W wariancie drugim ruchliwe drogi tranzytowe pozostawiamy na obwodzie. Wewnętrzne ringi służą dla mieszkańców Gliwic, więc ruch będzie tam taki sam jak obecnie, pomniejszony o tranzyt (w tych miejscach, gdzie obecnie tranzyt występuje) 4. patrz pkt 3 5. Takie hasła (uratujemy Śródmieście kosztem Trynku) to dość prymitywna manipulacja której celem jest napuszczenie mieszkańców jednych dzielnic na mieszkańców drugich. Powszechnie stosowana przez MSI....
Źródło: forum.progliwice.pl/viewtopic.php?t=3


Temat: [Śląskie] Czarne Punkty, niebezpieczne miejsca
...drogi, gigantyczna dziura albo fatalne skrzyżowanie, napisz do nas, albo zatelefonuj. Pokażemy te zagrożenia i będziemy przed nimi na bieżąco ostrzegać innych kierowców. A takich miejsc nie brakuje. Chociażby słynne już skrzyżowanie dróg nr 1 i 78 w Siewierzu, gdzie w ostatnich latach zginęło kilka osób, a kilkadziesiąt zostało rannych. Policjanci radzą, by zachować w tym miejscu szczególną ostrożność, bo w Siewierzu krzyżują się drogi tranzytowe prowadzące z południa na północ kraju. - Skrzyżowanie nie jest dostosowane do tak sporego ruchu, więc warto uważać, szczególnie jadąc od strony Częstochowy i skręcając w lewo na Katowice. Światło zielone szybko zmienia się w czerwone i tworzy się "wąskie gardło". Wielu kierowców, by zdążyć, próbuje wcisnąć się dosłownie w ostatniej chwili - mówi nadkomisarz Włodzimierz Mogiła z wydziału ruchu...
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=1158


Temat: Odp: Przebudowa Rynku Staromiejskiego
Analogicznie - jeżeli Centrum ma być zamknięte, to alternatywne drogi (Monte Cassino i Gnieźnieńska) owinna być szybsze, niż "spowolniona" ulica Młyńska, czy Zwycięstwa. Nie muszę wspominać o budowie systemu zintegrowanej sygnalizacji świetlnej i innych "bajerach"... To są alternatywne drogi tranzytowe. Dla miasta mają równie ważne znaczenie, jak ulica Zwycięstwa. Ulic alternatywnych dla Zwycięstwa i Młyńskiej (dojazd do centrum, do kawiarenek, składanych krzesełek) nie ma. Koszalin to nie Kraków, żeby drałować z kapcia w deszczu do samochodu w okolicach Monte Cassino. W dodatku na arking, którego tam nie ma.
Źródło: koszal.in/forum/viewtopic.php?t=6430


Temat: Bezpieczna jazda na drodze.
...przepisy na to pozwalają i wcale się tym nie chcwalę. Ale niech mi ktoś powie ile kierowców jadąć np. z Katowic do Łodzi jedzie 70, 90 km/h prawie nikt, ja raz próbowałem z Warszawy jechać zgodnie z przepisami myślałem że zasnę szybciej się męczyłęm jadąc 70 niż 130 km/h i ponad 3 godziny jechałem z Janek do Piotrkowa normalnie załamka. Ja szanuję teren zabudowany a szczególnie tam gdzie są domki, stare miasteczka przez które przechodzą drogi tranzytowe itp. jadąc w "mieścinie" widząc znak dzieci i szkoła zawsze mam przed oczami swoją dziecinę i zwalniam alepoza terenem zabudowanym to już jadę dużo szybciej niż przepisy pozwalają. Jak to powiedziął Jerzy-tato trzeba znać swoje umięjętności itd. dlatego jak jadę autostradą wrocławską to daję po gazie "ile fabryka dała" ale gdy wyprzedzam kogos to przewaznie baczniej mu się przyglądam i...
Źródło: swiatf1.pl/forum/viewtopic.php?t=160


Temat: obwodnica
...Zarówno paszkowianka ,wariant zachodni,wschodni to wirtualne warianty, dotychczas nie są zapisane w żadnym planie. Paszkowianka to droga która może powstać najszybciej,bowiem gminy przez które przebiega maja prężne władze i to one doprowadzą do zmiany jej na krajową i wybudowanie jej jako obwodnice poza miastem, w polach Nadarzyna, Pruszkowa i Brwinowa.Tylko Błonie jako jedyne poprowadzi ja przez miasto za sprawą specustawy.Budujmy więc drogi tranzytowe od zachodu a magazyny od wschodu. Niech TIRY jeżdżą przez całe miasto.Wstyd.że w Błoniu za sprawą władz skłóca sie mieszkańców.Dokąd właściwie zmierzamy
Źródło: blonie.pl/forum/viewtopic.php?t=15


Temat: Otylia Jędrzejczak miała wypadek!
...akcja - tak jak z tą aborcją na bilboardach czy piciem mleka - pokazać pomiażdżone samochody, człowieka po wypadku z podpisem - to tylko 80km/h, samochód Diany z komentarzem - 3 zabitych, jeden kaleka - 110 czy 120km/h. Rozsądni ludzie zrozumieją co to znaczy prędkość a na debili nie ma rady. Mozna to zrobić małym kosztem, nie trzeba angażować budżetowych pieniędzy, wystarczy paru chętnych. Druga sprawa - polskie drogi - jak długo jeszcze główne drogi tranzytowe to będą jednopasmówki zawalone tirami?? Tu znowu wychodzi dotychczasowe politykowanie - 15 lat i mamy może 150km autostrad... chociaz nazywanie autostradą drogi o 2 pasach ruchu w każdym kierunku to małe nadużycie, ale lepsze już to niż dziurawa "krajówka"
Źródło: swiony.info/f/viewtopic.php?t=2799


Temat: DO WSZYSTKICH KIEROWCOW
...i będzie można im włazić w d...pe a może lepiej przerobić sprzęty na pedała i to będzie prawdziwy protest i zdrowszy. Jeśli naprawdę chcecie walczyć trzeba zrobić Leperiade - Motoriade zatrzymać cały kraj niech wszyscy motocykliści wyjadą zatrzymają cały kraj niech wszystko stanie i na każdym skrzyzowaniu będą moto. Ogólno krajowy paraliż. Niech stanie Warszawa Kraków Łódź Poznań Wrocław i inne wielkie miasta zablokujmy granice i drogi tranzytowe staną Tiry a może i pociągi to jedyna forma tylko ból i cierpienie całego narodu może coś zmienić. Poważnie jeśli czegoś dramatycznego sie nie zrobi możemy spokojnie tankowac za coraz większe ceny i kląc sobie pod noskiem żuć wargę pozdrawiam.
Źródło: bractwo-suzuki.com.pl/forum/viewtopic.php?t=1484


Temat: Tirowe przekleństwo
Moim zdaniem dla tirów powinny być wybudowane oddzielne drogi tranzytowe na których tiry pchały by się same między sobą...
Źródło: forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?t=3320


Temat: Bezpieczeństwo komunikacyjne w mieście
...zaufania bo wiem jak trudno jest zatrzymać auto jeśli ktoś wejdzie na jezdnie 2m przed maską. [...] myśle,że może ten sposób choć jeszcze nie w tej chwili to jednak wart szerszej dyskusji i wprowadzenia...zresztą są miasta w których postanowiono wprowadzić takie przepisy i mają się jak najlepiej [...] Mały cytacik z podanego linku: Chcemy docelowo doprowadzić do tego, aby wszystkie skrzyżowania były bez znaków, wyjątkiem mają być drogi tranzytowe - mówi Andrzej Drozdek ze starostwa powiatowego w Nowej Soli.
Źródło: t1.trzcianka.com.pl/phpbbforum/viewtopic.php?t=109


Temat: [Infrastruktura] Rynek - układ drogowy wczoraj, dziś i jutro
...przyniosłoby już ożywienie tego rejonu - zwiększa się ruch i przepływ ludzi, pasażerowie robią drobne zakupy, niektórzy czekają przy kawie w barze itp. Oczywiście ważny jest jeszcze drugi czynnik - żeby było po co tam jechać ale to już temat poza wątkiem komunikacyjnym. wschodnia i zachodnia obwodnica zapewni tranzyt - to chyba efekt tego nieporozumienia, o którym pisałem na początku. Ja mówię o ruchu między dzielnicami a to są (będą) drogi tranzytowe dla ruchu krajowego. Wschodnia GOP jest dobra ale jak chce się jechać na basen do Jaworzna - w żaden sposób nie wpływa na ruch lokalny w obrębie centrum Katowic. Zachodnia obwodnica (jak już powstanie) nawiązując do Kościuszki na wysokości Owsianej spowoduje, że będzie dobrym rozwiązaniem dla ludzi podróżujących w relacji Wisła/Cieszyn-Mikołów-Gliwice-Wrocław ewentualnie dla mieszkańców Witosa i 1000-lecia...
Źródło: forum.gkw24.pl/viewtopic.php?t=324


Temat: Gliwice bez samochodów?
Witam! Pewnie - ale tam są rozwiązania na które warto popatrzeć - i przynajmniej podążać w tym - uważam dobrym kierunku. Oni też mieli okresy błędów i jak się okazało głupot - takie jak drogi tranzytowe - szybkiego dotarcia do centrum czy też okres likwidacji T /uważali że metro to rozwiąże/ - dziś są mądrzejsi o te błędy - rozwijają sieć T w centrum "konwencjonalne strassenbahn" i nowe z dzielnic odległych "schnellbahn". Ale można popatrzeć też na Wiedeń. Wszystko uzupełnione jest miejscami przesiadkowymi z kolejek podmiejskich i parkingami "park & go". To wielkie i bogate...
Źródło: forum.progliwice.pl/viewtopic.php?t=1657


Temat: Czytaj "Nasz Dziennik"!
...z eksploatacji naszych złóż. Co gorsza, władze i samorządy zaczynają już sprzedawać na pniu oligarchom zachodnim: węgiel kamienny, brunatny, ropę, gaz, źródła geotermiczne, miedź, sól, krzem, siarkę, piasek... Dzieje się coś strasznego. Niedługo nie będzie Polski - nawet geograficznej. Niemcom głównie jest sprzedawane lub oddawane wszystko: ziemie na Północy i Zachodzie, niebo polskie dla Lufthansy (LOT częściowo sprzedany), drogi tranzytowe przez kraj (z obietnicą pomocy w budowie autostrad), Bałtyk polski i nasza flota morska i śródlądowa (z redukcją polskiego rybołówstwa do 40 proc. pod karą), transport kolejowy, przekaźniki energii elektrycznej, a nawet - podobno - niektóre lasy i jeziora na Mazurach i Warmii. Jeśli tak jest rzeczywiście, to władze powinny być oddane pod sąd polowy. Jednocześnie władze gospodarcze UE działają strategicznie i na...
Źródło: mp.nethit.pl/viewtopic.php?t=820


Temat: Dziurawe jezdnie
Prawda jest taka, że na naszych drogach nie ma już dziur. Za to czasem spotyka się kawałek asfaltu Drogi tranzytowe nie są złe, tragedia jest na drogach lokalnych...
Źródło: ww.orientacja.pl/viewtopic.php?t=10735


Temat: Strategia Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego W-wy
...twierdzą, że pojęcie zrównoważonego rozwoju zostało jasno zdefiniowane.) Ogólnie rzecz biorąc, z tego co widzę, nie uwzględniono jakiejkolwiek uwagi ogólnej, chyba że uznano, że jest ona zbieżna z istniejącym kształtem Strategii. Za to wprowadzono sporo poprawek szczegółowych. Może więc za jakiś czas będziemy mieli w Warszawie przyjemne, malutkie centrum i resztę miasta dostosowywaną do zasad funkcjonowanie przedmieść (szybkie drogi tranzytowe, komunikacja publiczna ukierunkowana przede wszystkim na centrum). A może faktycznie włodarze otrzeźwieją i sami z siebie zaczną różnicować strefy II i III. Pocieszające jest, że umieszczono zapis o dzielnicowych strefach pieszych. A przede wszystkim, zobaczymy czy ktokolwiek z włodarzy będzie się zapisami strategii przejmował. Pozdrawiam, Maciek
Źródło: forum.zm.org.pl/viewtopic.php?t=837


Temat: "Burmistrz u mnie na kawie" - ze strony miasta
...pretensje do sklepu czy do organu który zezwolił na funkcjonowanie tego sklepu? Widziały gały mieszkańców NCL co brały i każdy inteligetny konsument zadałby sobie pytanie dlaczego cena jest taka a nie inna...I dziwne by starzy mieszkańcy/podatnicy lokalnych lubońskich ulic mieli cierpieć bo ktoś coś kupił a teraz ma pretensje. Hierarchia budowy/modernizacji ulic powinna uwzględniać ich znaczenie komunikacyjne tzn w pierwszej kolejności drogi tranzytowe o parametrach pozwalających docelowo na puszczenie nimi linii autobusowych - jeżeli np Aleja Jana Pawła II ma spełnić taką role to ok nie ją budują, gdyż mogłaby by przejąc cześć ruchu Pn - Pd (Powstańców - Fabryczna). Jeżeli ma być ulica jak Sikorskiego w Luboniance to może poczekać - inni mieszkańcy czekają dłużej. A jako drugie kryterium czas powstania /zasiedlenia ulicy. Pawlok
Źródło: ww.e-lubon.pl/forum/viewtopic.php?t=2449


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • 3lo.htw.pl