drogi kolowe

Insurekcja

Temat: : Linia Chabówka - Nowy Sącz
...eksploatacyjna na linii 104 powinna być utrzymana i nie wolno dopuścić do zamknięcia tej linii (trudność w odzyskaniu raz utraconego pasażera). Poruszył problem wydawania zgód na przewozy realizowane BUS-ami przez Urząd Marszałkowski. Zauważył, że w chwili obecnej tłuczeń z kamieniołomu w Klęczanach oraz materiały budowlane z Limanowej przewożone są przy wykorzystaniu transportu samochodowego, zamiast koleją, co powoduje, że drogi kołowe niszczone są przez ciężkie samochody. Uważa, że sytuacja ta powinna się zmienić. Modernizacja linii 104 daje taką możliwość. Dodatkowo zwrócił uwagę, że budowa nowej linii kolejowej do Piekiełka daje szansę na rozwój całego Regionu i należy dołożyć wszelkich starań, aby zrealizować to zadanie. 13. Marta Wójcik przedstawicielka Urzędu Miasta Rabka Zdrój zaproponowała, aby przy rewitalizacji linii 104...
Źródło: infokolej.pl/viewtopic.php?t=4527



Temat: Historia modernizacji przejazdu kolejowego
Nie chcę być złośliwy, ale zdaje się, że Pan Leszek też za wiele się nie zna na podziale odpowiedzialności za drogi - drogi kołowe dzielą się na te, które podlegają samorządom lokalnym - zwane gminnymi ( boczne drogi w mieście i poboczne w gminie wiejskiej)- za które odpowiedzialne są gminy zarówno miejskie jaki i wiejskie, powiatowe np: między mniejszymi miejscowościami- za które odpowiedzialny jest zarząd dróg powiatowych, krajowe i międzynarodowe - za które odpowiedzialność ponosi krajowy zarząd dróg publicznych - te zazwyczaj są w ziemie...
Źródło: forum.martel.pl/viewtopic.php?t=2335


Temat: Linie o znaczeniu państwowym - zmiany
...kolei. Zmiany te obserwuję od kilkunastu lat i wychodzi jedno – dla naszych polityków kolej lokalna już się nie liczy. Pozostają tylko ważniejsze ciągi komunikacyjne lub linie o znaczeniu obronnym. Jeżeli do tego dodamy decyzje Władz Samorządowych województwa Warmińsko-Mazurskiego o nieuwzględnieniu środków finansowych na infrastrukturę kolejową w Regionalnym Planie Operacyjnym na lata 2007 – 2013 (ważniejsze są dla nich drogi kołowe) oraz ciągłe ograniczanie nakładów na remonty przez PLK - to przyszłość wielu linii rysuje się w „czarnych barwach”. Dotyczy to głównie linii, gdzie został zawieszony ruch pociągów. A i inne linie obecnie jeszcze eksploatowane nie mogą „czuć się pewnie”. Brak pieniędzy oraz polityka transportowa państwa może doprowadzić do kolejnych ograniczeń eksploatacyjnych a tym samym ich zamknięcia -...
Źródło: ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=535


Temat: Kolej nie stawia na Olsztyn
...były aż tak wysokie jak w przypadku zakładanych modernizacji na liniach podstawowych – NIE. Wiele linii lub odcinków linii można przywrócić do normalnego stanu technicznego, na wielu z nich dla autobusów szynowych ( coraz częściej kursujących na liniach lokalnych ) można zwiększyć prędkość – i to naprawdę niedużymi kosztami – rzędu kilkuset tysięcy lub paru milionów ( wystarczy to porównać do kwot przeznaczanych na drogi kołowe ). Roboty wykonywane sukcesywnie pozwoliłyby w ciągu kilku lat opanować postępujące tempo degradacji nawierzchni kolejowej. I kolej naprawdę by odżyła i dalej funkcjonowała – oczekując na kolejne plany modernizacyjne. A jako przykład podam, że np. na odcinku Iława – Olsztyn wcale nie trzeba tak dużych funduszy ( jak w przypadku linii Warszawa – Gdańsk ) aby do Olsztyna i dalej do Korsz jechać z prędkością...
Źródło: ruciane-nida.org/kmk/viewtopic.php?t=528


Temat: Transport polski
...Umożliwia one dotarcie do wszystkich miejscowości i niemal do każdego domu i dlatego nazywa się go transportem " od drzwi do drzwi ". Jest to jedna z najważniejszych zalet tegoż transportu, ponieważ nie trzeba przesiadać się ani przeładowywać towaru - ładunku. W roku 1994 długość dróg kołowych w Polsce o twardej nawierzchni wynosiła 235 tys. km. Porównując gęstość położenia dróg kołowych do dróg kolejowych, to drogi kołowe mają prawie 10 razy większą gęstość niż kolejowe. Rozmieszczenie sieci dróg kołowych na terenie kraju jest bardziej równomierne w porównaniu z rozmieszczeniem dróg kolejowych. Niestety jak chodzi o szybkość przemieszczania się transportu, to niestety zajmujemy jedno z niższych miejsc porównując z innymi krajami. Szczególnie brakuje w Polsce dróg szybkiego ruchu oraz (przede wszystkim) autostrad, którymi można by...
Źródło: kornelia.xaa.pl/viewtopic.php?t=3082


Temat: ,,Wieluńska ciuchcia"
...tego gospodarstwa dworcowego był pan Albert Plochowietz. Dalsze bardzo poważne inwestycje na kolejce miały miejsce w czasie pierwszej wojny światowej. Po szybkim zajęciu przez wojska niemieckie znacznych terenów byłego Królestwa Polskiego i usunięciu z nich Rosjan, kolejką zainteresowały się niemieckie władze wojskowe. Ponieważ nowo zajęte tereny, co było zresztą charakterystyczne dla ówczesnej Rosji posiadały bardzo złe drogi kołowe i bardzo rzadką sieć kolejową, zaistniała więc pilna potrzeba poprawy tego stanu dla sprawnego zaopatrywania wojsk frontowych i funkcjonowania oraz rozwoju gospodarczego zdobytych terenów. Najprostszym i najszybszym w warunkach wojennych sposobem rozwiązania problemów transportowych tych terenów upatrywano między innymi w rozbudowie kolei wąskotorowej Landsberg - Rosenberg. Rozbudową zainteresowane były zarówno...
Źródło: historiawielunia.fora.pl/a/a,24.html


Temat: Berlin - Warszawa
...stacji są na tyle zgodne z oryginałem na ile jest to możliwe. (w każdym razie jestem z nich zadowolony) Jest sporo dedykowanych obiektów (tu podziękowania dla wszystkich, którzy zrobili coś dla mnie 3D) i są materiały od Niemców dzięki, którym kolejne obiekty mają szansę powstać. Co się dzieje obecnie? Obecnie stawiam semafory (dane na temat ich dokładnej lokalizacji otrzymałem niedawno z Niemiec tak więc to też będzie finalna) i poprawiam drogi kołowe. Mam nadzieję, że trasa będzie nie gorsza pod względem merytorycznym i jakościowym niż Trat321 i Bratislava - Praha.
Źródło: forum.magik.biz/viewtopic.php?t=1504


Temat: "Elektriczka" - kolejna przymiarka
Ale ja piszę całkowicie subiektywnie tylko o tym co osobiście chciałabym aby zrobiono. Wnerwiłem się z lekka bo wszyscy trąbią na postrach - przez elektriczkę zostaną zadeptane Zachodnie Tatry (tak nawiasem są już takie "zadeptane" - polska część i to bez elektriczki). Rozważany jest tylko wariant ten, o którym pisałem - trochę wiem o tym bo drogi kołowe i drogi "zelazne" to jednak naczynia połączone.
Źródło: 321gory.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=7798


Temat: ALPY
...oraz liczne obiekty sport.-turyst. czynne przez cały rok; wiele hal (zwł. w Alpach Wschodnich) zostało zalesionych, wprowadzono na nich gospodarkę łowiecką. Alpy są stosunkowo łatwo dostępne: przecinają je liczne drogi z tunelami, mostami, akweduktami; najważniejsze linie kol.: Lyon Turyn (na trasie tunel Mont Cenis), Berno Mediolan (tunel Simplon), Zurych Mediolan (tunel Św. Gotharda), Innsbruck Werona, Salzburg Villach (Tunel Tauryjski); drogi kołowe prowadzą przełęczami (najniższa Brenner) lub zbud. po 1960 dla wzrastającego ruchu samochodowego tunelami (najdłuższe pod Mont Blanc, Św. Gotharda i Arlberg). Rozwinięta turystyka i sporty zimowe (w Alpach istnieje największa na świecie liczba kolejek i wyciągów linowych).
Źródło: forum.linum.pl/viewtopic.php?t=1267


Temat: pytania z egzaminu
...kolejowe eksplatowane 19,1 tys km dł torów 27,7 tys km dł torów stacyjnych 9,1 tys km dł lini znaczenia panstwoego z 19,1 tys km-12 tys km w tym z piorytetem towarowych 7 tys km. rozjazdy44,6 tys sztyk obiekty inżynierskie 25,6 tys szt udział dł torów w przedziałach prędkości 80<=V<=120 km/h 11,2 tys km -40,4 % PLK to ilosc czynnych 2,1 tys km układ położenia linii w zależności od prędkości V<60 i mniej 54,5 % 5. Drogi kołowe dł o nawierzchno twardej 250 tys km drogi gruntowe -dodatkowo ok 600 tys km w tym o nawierzchni ulepszonej ok 206 tys km drogi miedzynarowodwe na terenie polski to najważniejsze E30 E36 E40 E75 Drogi krajowe w województwie śląskim najważniejsze 1,4,11,40,44,69,78,79,81,86,88,94 i to by było na tyle w sumie za dużo nam to na pewno nie pomoże ale zawsze cos.pozdrawiam i zycze przyjemnej nauki
Źródło: tz2006.fora.pl/a/a,583.html


Temat: TRANSPORT
...koleją wynosiła 307 km, zaś samochodami - tylko 47 km. W latach 1986-1995 znacznie wzrosła ilość eksploatowanych pojazdów samochodowych: a) autobusów z 83 tys. do 85 tys. jednostek; b) samochodów ciężarowych z 0,8 mln do prawie 1,4 mln jednostek; c) samochodów osobowych z 3,7 mln do 7,5 mln. Gwałtowny wzrost liczby samochodów rodzi poważne konsekwencje: a) jest rosnącą presją na środowisko naturalne; b) nadmierne obciążenie dróg kołowych. Drogi kołowe tworzą najdłuższą i najgęstszą sieć transportu samochodowego. Drogi można podzielić na: a) publiczne - dostępne dla wszystkich użytkowników (np. krajowe, wojewódzkie, gminne); b) niepubliczne - służą właścicielom lub użytkownikom gruntów (dojazdy do gospodarstw, pól, lasów). Średnia gęstość dróg kołowych w Polsce na 100 km² wynosi 74 km, jest dwukrotnie niższa niż we Francji, Holandii i Niemczech i...
Źródło: kornelia.xaa.pl/viewtopic.php?t=3230


Temat: Moje miasto Stargard Szcz.(koło Szczecina) Zachodniopom. pow. stargard
...* Usługowo-handlowe o Netto (3) o Lidl (2) o Biedronka o Berti o Piotr i Paweł * Budowlane o NOMI o Komfort * Dekoracyjne o Jysk * Elektromarkety o RTV Euro AGD o Avans o Media Expert o Domar Bydgoszcz o Multi RTV AGD o Mars * Centra handlowe o ZODIAK o RONDO Transport i komunikacja [edytuj] Stargard jest usytuowany w tzw. bramie wjazdowej do zespołu wielkomiejsko - portowego Szczecina. Spełnia funkcję dużego węzła komunikacyjnego. Przecinają się tu ważne drogi kołowe i kolejowe. Transport drogowy [edytuj] * 10 droga krajowa nr 10, planowana S10 droga ekspresowa S10 (Lubieszyn) - Szczecin - Stargard Szczeciński - Piła - Bydgoszcz - Płońsk - (Warszawa) * 20 droga krajowa nr 20 Stargard Szczeciński - Chociwel - Szczecinek - Kościerzyna - Gdynia - (Gdańsk) * 106 droga wojewódzka nr 106 Pyrzyce - Stargard Szczeciński - Maszewo - Nowogard - Golczewo - (Kamień Pomorski) W 1998 oddano do użytku Południowe...
Źródło: forum-muzyczne.net/index.php?showtopic=102086


Temat: pytania z egzaminu
Według mnie: 1 to jest na początku jeżeli ktoś ma notatki W zeszycie napisane mam funkcje lini kolejowej w europie według mnie to jest to: Zaczyna się od: Odrywa ważną role w dalekosiężnym transporcie osób i towarów. 2 Skłąda się z : intrafstruktury ( drogi kołowe, kolejowe, porty lotnicze, morskie, terminele) system zarzadzania ruchem system nawigacji i ustalania pozycji 3 Autostrada: miejsce przezznaczone dla ruch pojazdów samochodowych posiada przynajmniej 2 stale rodzielone jezdnie jednokierunkowe wielopoziomowe skupisko ze wszystkimi przecinającymi drogami tran. kolejowego i morskiego 4 nie będe tego pisał każdy to wie 5...
Źródło: tz2006.fora.pl/a/a,583.html


Temat: Pytania z egzaminu: 1 termin 23.06
Tradycyjnie oto lista pytań jakie były na egzaminie: 1. Skrajnia drogowa i kolejowa 2. Jakie warunki musi spełniać droga, aby została zaliczona do sieci dróg europejskich 3. Narysować przekrój poprzeczny dowolnej autostrady 4. Jak przebiega VI korytarz transportowy ( drogi kołowe) 5. Rampa drogowa 6. (tutaj dokładnie nie pamiętam) coś jak Budowa linii kolejowej
Źródło: tz2006.fora.pl/a/a,594.html


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • 3lo.htw.pl