Temat: Passat B5 , 1,9TDI-drgania silnika na wolnych obrotach
Witam. Auto to passat B5 1,9TDI AFN (110KM). Problem,to drgania silnika na biegu jałowym. Dodam,iż pojawia się to zjawisko tylko i wyłącznie na mocno rozgrzanym silniku i przy dość wysokiej temperaturze zewnętrznej. Drgania są bardzo denerwujące ponieważ przenoszą się na karoserię,kierownicę i układ wydechowy. Przy normalnym poruszaniu się autem,nie czuć żadnych szarpnięć itp. Zjawisko to występuje tylko na biegu jałowym,na wolnych obrotach. Po podłączeniu vaga, zero...
Źródło: elektroda.pl/rtvforum/topic1397981.html
Temat: pomocy 525 tds trzęsie silnikiem
Ja wczoraj bylem u mechanika, ktory mi wymienial nastawnik pompy. Drgania silnika na biegu jalowym (czasami) jak i spadki mocy silnika moze powodowac takze wadliwa praca czujnika powietrza i on mi zasugerowal sprawdzenie tego. Fajnie tylko, ze ja mieszkam w Irlandii a taki czujniczek to kosztuje 400euro. Mam kompa ale bez live data i nie moge sprawdzic rzeczywistych wartosci, ale mechanik jest ok i moze mi zamowic jakiej innej firmy (mowi ze to jest to samo co bmw tylko pod inna nazwa) i bedzie mie to kosztowalo 200e i jezeli nie...
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=62040
Temat: m30 kolo zamachowe
Osobiście nie jestem za tego typu zmianami. Jak co ma być to ma być! Z tego co wiem to przy jedno masie uzyskasz trochę elastyczności silnika ale mogą pojawić się drgania silnika na biegu jałowym. Gdy będziesz dokonywał tej zmiany to nie zapomnij o zmianie tarczy sprzęgła na tarcze z "sprężynkami". Napisz jakie efekty z tego wyszły. Pozdro!
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=105427
Temat: silnik 3.0 V6 cdti
...na trasie wawa-łódź: 7.8 l/100km Oczywiście spalanie +/- kilka dziesiątych - wiadomo że nie zawsze spala w mieście latem 13.6, Czasami jest to 13.5, a czasami 13.8 ;) Co do usterek w silniku: jestem drugim właścicielem i mam całą historię serwisową do dnia kupna auta przeze mnie. Jedyne co było robione, to wymiana cewki zapłonowej cylindrów 1,3,5 (i ta naprawa faktycznie była wymagana), oraz wymiana koła dwumasowego (niepotrzebnie - drgania silnika na biegu jałowym, które oczywiście po tej naprawie nadal były, ale że firma do biednych nie należała, to ASO korzystało ;) ) Poza tym wymieniony był czujnik temperatury zewnętrznej, czujnik ciśnienia powietrza w jednym z kół i mikrostyk do otwierania bagażnika (ten w klapie). Cała reszta historii serwisowej to przeglądy i wymiana materiałów eksploatacyjnych. Podczas mojej eksploatacji (prawie od dwóch lat) jedyny...
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=97246