Temat: luz na półosi w mondeo
luz na półosi w mondeo
Witam
Stwierdziłem luzy na lewej półosi w obudowie skrzyni automatycznej w moim mondeo.
Z tego co się dowiedziałem luzów na przekładni głównej nie ma. Kiedy poruszam przegubem wew. poprzecznie to luz wynosi ok. 0,5cm. Wycieków oleju jeszcze nie ma.
Brak oznak znisczenie elementów przgubu wew. (nie ma złuszczeń ani wrzerów)
Objawy to drgania kierownicy podczas przyspieszania szczególnie ne skręconych w prawo kołach
Pytanie jak to usunąć, czy się wymienia jakąś tulejkę w obudowie skrzyni (może jakaś tam jest, bo nie widzę aby tam było łożysko bo by dawno wyleciało). Kiedy wyjąłem półoś z kielichem to nie była ona zniszczona ani podjechana, ale w otworze po półosi było widać za uszczelnieniem simering jakąś tulejkę ślizgową, może to ona ma winę...
Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=22811
Temat: Wymiana osłony przegubu / poradnik / zdjęcia
...Kiedy mamy juz uwolnioną zwrotnice zdejmujemy opaski i osłonę przegubu. Popukać młoteczkiem i przegub wychodzi. Wszystko czyścimy benzyna ekstrakcyjną (nitro rozpuszcza elementy gumowo plastikowe), smarujemy nowy przegub smarem z zestawu, zakładamy gume i przegub i wszystkie podkładki teflonową i metalową i zawlęczkę i skaldamy do kupy, zakładamy opaski i gotowe. Mnie zajęło to 45 min. Przyczyną wymiany przegubu zewnętrznego były drgania kierownicy podczas przyspieszania. Po wymianie ustało, bo już miałem półoś naszykowaną na wymianę. naprawa tylko 200zł za przegub :) ---------- Post added at 15:38 ---------- Previous post was at 15:35 ---------- Za najlepsze opaski uważam stalowe tasiemki w ocynku, powinno się je gilotynka zaciągać i , ale domową metoda tez się da, skuteczniejsze niż te zaciskane cęgami.
Źródło: forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=26599