Temat: Stać czy klęczeć
...oddzia?u ?wi?to?ci?, jego krwi?, jego cz?stk? i je?eliby zgin??, oddzia? zostaje rozformowany, a jego numer i nazwa zha?bione, nie mog?ce by? ani u?ywane, ani wymieniane. W przypadku gdy kompania honorowa nie mo?e wej?? do ko?cio?a, dopuszcza si? wprowadzenie do ko?cio?a tylko sztandaru, a kompanii honorowej pozostawienie na zewn?trz. W?wczas nale?y przy bocznych wyj?ciach ko?cio?a ustawi? posterunek honorowy ze sk?adu kompanii honorowej, by chroni? sztandar. Drzwi wej?ciowe do zakrystii nale?y zamkn?? i otworzy? w?wczas, kiedy sztandar z pocztem do??cz? do kompanii. W?wczas poczet sztandarowy wykonuje chwyty sztandarem po sygnale tr?baczy, ale na cich? komend? dow?dcy pocztu. W ko?ciele, gdy dow?dca kompanii, asysta sztandaru i oficerowie w szyku nie maj?cy szabel - salutuj?, inne osoby nie b?d?ce w szyku i nie pos?uguj?ce do Mszy ?w. winny mie? czapki zdj?te. Nale?y pami?ta? o tym, ?e poczet sztandarowy,...
Źródło: oltarz.pl/forum/viewtopic.php?t=1699
Temat: KĤssbohrer Setra - Historia i wspomnienia
...ideę samono?nego sposobu budowy nadwozia. Sposób ten staje się zasad? konstrukcyjn? nowoczesnej budowy nadwozia autobusu. 6-ciu mężczyzn bez trudu może udĂËwign?ć szkielet nowej Setry S8, prototypu typoszeregu zbudowanego w systemie zespołowym. 1952 Powstaje pierwszy autobus przegubowy. W autobusie i doł?czonej przegubem wleczonej naczepie może znaleĂËć miejsce 170-ciu pasażerów. 1953 W celu lepszego przepływu pasażerów przez drzwi wej?ciowe i wyj?ciowe został rozwinięty przez inżynierów firmy Kassboher system drzwi otwieranych na zewn?trz. Dzięki temu wej?cie i wyj?cie z autobusu s? dostępne dla pasażerów w całej swojej szeroko?ci. 1955 Nowy typ - setra S6 wyrusza na drogi europy. 1956 Dzięki nowemu modelowi autobusu liniowego SETRY S10, stały się osi?galne nawet daleko odległe cele podróży: po raz pierwszy ciężar własny autobusu jest mniejszy od ciężaru...
Źródło: jageer.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=589