Temat: Drzwi odskokowe vs łamane
Drzwi O-P dodają nowoczesności i funkcjonalności. W wagonach dla niepełnosprawnych, rowerówkach, 1 klasach itp. są bardzo przydatne. W innych przypadkach warto z nich zrezygnować ze względu na ich awaryjność. Drzwi łamane w zwykłych wagonach np. 2 klasy nie są złym rozwiązaniem. Jeżeli byłyby dobrze utrzymane i można by je lekko otworzyć to takie rozwiązanie także jest bardzo dobre .
Po chwili zniecierpliwieni wchodzili i wychodzili przez
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5836
Temat: Dlaczego siura ?!
Z pewnością masz racje, tyle tylko, że to jest trochę nierealne w moich warunkach 1. Mam w pokoju dzrzwi, kóre nie maja zamka, zamykaja się tak jakby na docisk, są to drzwi łamane w połowie, niektorzy nazywają je garderobianymi, no i Stefa doskonale umie je sobie otwierać, nawet jak je docisnę. 2. Stefa niegdy nie miała zabronionego wstępu do mojego pokoju i po prostu nie może scieprieć jak nie może tam wejść, no i jak pisałam wyżej wchodzi tam bez problemu hehe. Tak więc młody ma ułatwione zadanie hehe 3. Jak zamknęłam je w innym pokoju, Stefa nie umie otwierać normalnych drzwi, postawiłam dodatkowa...
Źródło: forum.miau.pl/viewtopic.php?t=1863
Temat: Drzwi odskokowe vs łamane
Od lat nurtuje mnie pewna sprawa... Dlaczego PKP jest takie oporne w montowaniu w wagonach drzwi odskokowo-przesuwnych? Ja rozumiem, że to kosztuje, ale gdyby patrzeć tylko na to, to można by w sumie nic nie robić. Dla pasażera takie drzwi to przede wszystkim ogromna wygoda, czasami nawet silne osoby mają problem (szczególnie w zimie), żeby otworzyć drzwi łamane, bo albo się zacinają albo zamarzają. Pomijam już kwestię, że wagon z drzwiami na guziki wizualnie o wiele lepiej się prezentuje i wygląda nowocześniej.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5836
Temat: Drzwi odskokowe vs łamane
A ja spotykałem się z sytuacją, że wagon z drzwiami o-p podjeżdżał do peronu, a ludzie (tak po jednej, jak i po drugiej stronie drzwi) wpatrywali się w nie jak przysłowiowe cielę w malowane wrota i czekali, aż się otworzą. Po chwili zniecierpliwieni wchodzili i wychodzili przez drzwi łamane w sąsiednim wagonie. Krótko mówiąc - trochę techniki i się człowiek gubi
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5836
Temat: Ex Pieniny
...od niedawna, tak samo jak wagony 2 klasy. W części przemyskiej jak i sądeckiej jedzie po jednym wagonie 1 klasy z czego są one tej samej klasy, czyli są one identyczne(chodzi o naprawę główną). Jeszcze kiedyś jeżdziły jedynki z fartuchami i przyciemnianymi oknami oczywiście w nich były uchylne tlyko lufciki. Teraz wagon 1 klasy jest być może wygodniejszy bo jest po najnowszej rewizji-wyświetlacze, okna otwierane do połowy, bez klimatyzacji i drzwi łamane. Modernizację tegoż wagonu wykonało FPS Ten wagon jeżdzi także w EX Tatry Tutaj jest załączone zdjęcie wagonu 1 klasy jaki jeżdzi w EX Pieniny z zewnątrz: http://www.ic.rail.pl/album_page.php?pic_id=2573 http://www.ic.rail.pl/album_page.php?pic_id=2692 http://www.ic.rail.pl/album_page.php?pic_id=2652
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=196
Temat: Wawel jako EC od grudnia... i inne ciekawostki
Nie widzę różnic między wagonami z drzwiami łamanymi a odskokowo-przesuwnymi. Jedyna różnica to te drzwi. Drzwi łamane bardzo łatwo się otwierają i zamykają, w przeciwieństwie do polskich wagonów. Powyżej prędkości 5 km/h
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=1349
Temat: Drzwi odskokowe vs łamane
Nie ma jak polskie drzwi łamane Z nimi to można dostać zawału. Ja taki szczypiorniak nie mam tyle siły i kiedyś prawie bym pojechał dalej, gdyby nie brodaty Pan wychodzący z WC, więc teraz zawsze wychodze z wagonu ostatni, aby mieć ewentualnie możliwość zmienienia kierunku wyjśćia
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5836
Temat: Sekret drzwi odskokowo-przesuwnych
A ja właśnie wróciłem z przejażdżki Tatrami. Od Zachodniej jechałem na pomoście. Tam są co prawda drzwi łamane, zostały niedomknięte przez wysiadającego pasażera, czego nie spostrzegłem od razu. Na wysokości Ochoty drzwi z głośnym sykiem otworzyły się (!) nagle do pozycji półotwartej, po czym po sekundzie czy dwóch zamknęły się. I tu moje pytanie: dlaczego system zamykający drzwi musi je najpierw otworzyć/przymknąć do pozycji półzamkniętej? I dlaczego konduktor zamyka je dopiero wtedy, a nie przed odjazdem? Pociąg tam...
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=3385
Temat: Braki wagonów 111Arow (Brdhnu) w zestawieniach
Drzwi do wagonu rowerowego to jakieś nieporozumienie. Dwa przykłady: IC Lajkonik - wszystkie drzwi odskokowe, za wyjątkiem tych którymi wnosi się rowery, Posp. Rybak - wszystkie drzwi łamane, za wyjątkiem tych którymi wnoszone są rowery. Czy ktoś tu widzi jakąś prawidłowość??
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5203
Temat: Informacje dot. IC "Norwid"
Norwid objawił się w dziwnym zestawieniu prezentowanym na oficjalnej stronie PICu ze zrozumiałą dla wszystkich kolejnością wagonów (numery): 8-7-6-4-3-5-11. W oślej ławce... przepraszam, w ostatnim wagonie podróżni mogli otwierać sobie okna, napawać wzrok drewnopodobnymi okładzinami, widokiem torowiska w podłodze toalety i ćwiczyć mięśnie otwierając drzwi łamane. I to wszystko tylko za 25 PLN dopłaty obowiązkowej do biletu.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=6299
Temat: Zestawienia pociągów kwalifikowanych w RJ 2008/2009
Wczotaj w Słupii był arrow z najnowszej serii i do tego największy paradoks. Wszystkie dwójki takie--> http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=3862 tylko jedna coś rodem z Sawy( drzwi łamane) a jedynki to zwykłe stare śmierdzące Adu--> http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=3791 a to wszystko za jedyne 140zł Widziałem też w Tczewnie Monciaka. Same zieleninki napchane po dach już w Tczewie.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=7017
Temat: Braki wagonów 111Arow (Brdhnu) w zestawieniach
Witam ! Ja w dalszym ciągu nie jestem w stanie zrozumieć dlaczego w tej modernizacji wagonu 111Arow (Bnopuvz) niestosuje się drzwi odskokowo-przesuwnych tylko stare łamane Wsiadanie do pociągu z dużym bagażem nie wspominając o rowerze to jakaś pomyłka. Wiem, że po modernizacji drzwi łamane mogą się, w miare lekko otwierać ale już po jakimś czasie pozostaje szarpanie się z drzwiami i z bagażem. To chyba nie do końca dobrze i to za sporą kasę wykonana moderna. Taka jest moja opinnia w tej sprawie.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5203
Temat: IC Norwid
A ja jechałem Norwidem jeszcze w zeszłym rozkładzie (pod koniec obowiązywania, na początku listopada) z Gdańska do Warszawy i jego standard wcale mnie nie zawiódł. Klima była, wygodne fotele, 6 miejsc w dwójkach. Czy drzwi łamane, czy odskokowo-przesuwne - nie pamiętam. W nowym RJ widywałem go czasem w Krakowie. Brudne z zewnątrz wagony były jedynym zarzutem Zwrócę uwagę w najbliższym czasie, zdam pełną relację najdalej we wtorek
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=3826
Temat: Ex Słupia
NADEJSZŁA WIEKOPOMNA CHWIŁA! Nie wierzyłem póki nie zobaczyłem podczas mojej dzisiejszej podróży Słupią - pociąg ten, ostatnimi czasy symbol syfu i badziewia, otrzymał lepsze wagony. Dzisiaj w składzie Słupii pojechała bezprzedziałówka 2kl. oraz 4 dwójki przedziałowe. Bez jakiegoś szału co prawda (brak klimy, drzwi łamane starego typu, otwarty obieg wc), ale co najważniejsze przedziały 6-miejscowe i lepszy komfort podróży. Dużo bardziej estetyczne to wszystko niż stare mechpomy które jeździły do tej pory. Jedynkom się nie przyglądałem, ale chyba były stare. A w przedsionku wagonu nr 6 wisiała tablica kierunkowa informująca że jedziemy Ex "Lubuszanin" relacji ZG-Wwa Tuż obok był przedział służbowy, ale albo panowie...
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5603
Temat: Drzwi odskokowe vs łamane
Kolega opowiadał jak w wakacyjnym "Podlasiaku" nikt nie mógł sobie poradzić z domknięciem łamanych drzwi, a furorę zrobiła konduktorka, która dwa razy domknęła je sążnistym kopniakiem. Ponoć na następnych stacjach w przedsionku czatowało dwóch Niemców z telefonami komórkowymi, chcąc uwiecznić polskie podejście do rozwiązywania problemów:) P.S. Ostatnio jechałem niemieckim IR i drzwi łamane otwierały się nadspodziewanie łatwo, więc domyślam się że cały bajer polega na odpowiedniej konserwacji, a raczej na jej braku.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=5836