drzewo gry

Insurekcja

Temat: Open RPG Sesje online!
..." form wypowiedzi " (obrazki, karty postaci etc.). Mapa to poprostu kawałek przestrzeni, na której nałożona została jakaś siatka (kształt do wyboru), na której dowoli mogą rysować wybrane przez administratora kanału osoby. Ponadto można na nią wklejać grafiki (miniaturki) etc. Mapa jest na bieżąco uaktualniana u wszystkich graczy. Jednak prawdziwym potencjałem OpenRPG jest to małe okienko w górnej części, po lewej stronie. Tzw. drzewo gry (game tree) zawiera wszelkie narzędzia potrzebne graczom oraz mistrzowi gry. Przykładami takich narzędzi są karty postaci (wraz z akcjami jak test na umiejętność, test na atak etc.), czy gotowe skrypty (rzut na cechy, gotowe " szablonowe " reakcje, a dla mistrza gry wklejające opis, grafikę z zagadką albo miniaturkę na mapie). Innym ciekawym narzędziem są filtry i aliasy. Używane głównie przez mistrza gry pozwalają mu...
Źródło: forum.hobbit.net.pl/viewtopic.php?t=283



Temat: OpenRPG - z czym to się je?
...OpenRPG, a jego to musicie się nauczyć sami - postać robicie jako jeden dokument tekstowy - postać robicie jako dokument XML, ale używając pomocy OpenRPG Jeśli chcecie zrobić pełnoprawny XML, to nie ma innej możliwości jak po prostu przeczytać User's Manual for OpenRPG (dostępny w drzewie gry) - zakładka Nodes and Character Sheets. Jeśli natomiast chcecie użyć jednej z gotowych (angielskich) kart, to klikamy prawym przyciskiem myszy na drzewo gry, wybieramy "Insert File" i w oknie wyboru pliku otwieramy folder "OpenRPG / orpg / templates / nodes". Tam znajdują się szablony postaci do systemów D&D 2.edycja, D&D 3.edycja oraz Star Wars d20. Na koniec oficjalna strona: http://www.openrpg.com (po angielsku) PS: Naprawdę poczytajcie trochę Manuala OpenRPG. Tam jest wszystko, czego potrzebujecie :D PS 2: Zapomniałem o przesyłaniu kart...
Źródło: linet.laohost.net/showthread.php?t=716


Temat: Rozpoczęcie wygrywające
...3), za to złożoność pamięciowa byłaby kilkadziesiąt razy większa niż w pkcie 3 - trzeba by było zapamiątać około 300000 ruchów. Wystarczy więc teraz poprosić panią od majcy, żeby zagadnienie sformułowała na piśmie i mieć nadzieję, że chodzi rozwiązanie z pktu 1., lub z punktu 2. W takim wypadku wystarczy kilka linijek tekstu do wykazania następującego twierdzenia: Tw1. Jeśli czarne mają SW, to algorytm przeszukujący całe drzewo gry jest dobry. To twierdzenie wzmocnione wynikiem Allisa Tw2. Czarne mają SW. daje twierdzenie Tw 3. Algorytm przeszukujący całe
Źródło: forum.gomoku.pl/viewtopic.php?t=756


Temat: [OT] Szachy - drzewo gry
[OT] Szachy - drzewo gry   Postep techniczny idzie naprzod, komputery coraz szybciej licza... jednakze to tej pory nie udalo sie stworzyc drzewa gry przedstawiajacego wszystkie mozliwe ruchy, a tym samym udowodnic ze szachy sa gra algorytmiczna. czy sadzicie iz za naszego zycia to jeszcze nastapi (licze ze max 50 lat jeszcze pozyje ;) ) aby mozna bylo tak zbudowac baze danych ruchow i zaprojektowac program zeby w najgorszym razie gra zakonczyla sie...
Źródło: forum.hotscripts.pl/showthread.php?t=4371


Temat: AI w "kółko i krzyżyk"
...Oryginalna wiadomość napisana przez Denver chodzi mi o zwykle 3x3. Nie mam żadnego pomyslu. Caly mechanizm oparlem na tablicy o nazwie check. po ruchu do tej tablicy w odpowiednie miejsce odpowiadające polu (od 1 do 9) wpisuje "p" po ruchu gracza i "c" po ruchu komputera. jednak jak znalezc poprawne odpowiedzi na ruchy gracza? Pomozcie. Okey, wiec 3 na 3 mozna chyba rozbic na drzewo gry: Zalozmy ze pierwszy jedzie gracz: mozliwosci jest co prawda 9 ale tak naprawde sa 3: 1. srodek 2. rog (dowolny) 3. srodek sciany (dowolny). i to jest pierwszy poziom drzewa Gra gracz komputerowy: ad 1) (zajety srodek przez gracza) mozna rog, lub srodek sciany ad 2) (zajety rog) mozna srodek, rog na przeciwko, rog nie naprzeciwko, srodek sciany przylegajacej i srodek sciany nieprzylegajacej ad 3) (zajety srodek sciany)...
Źródło: flashzone.pl/forum2/showthread.php?t=7666


Temat: Wyzwanie
...rewolucyjne, w algorytmie Allisa to fakt, ze wystarczylo zaimplementowac wyjatkowo prymitywnego czlowieka. Znaczy sie takiego, ktory widzi SW jedynie w sytuacjach, w ktorych sekwencja ruchow prowadzi do zwyciestwa nawet wtedy, gdy przeciwnik blokuje jednoczesnie we wszystkich mozliwych miejscach. Okazuje sie, ze nawet tak ograniczona umiejetnosc rozgrywania SW, nieporownywalnie mniejsza od umiejetnosci przecietnych graczy na kurniku, wystarcza, by drzewo gry, czyli rozmiar bazy w RenLibie skurczyc do rozmiaru zapisywalnego w pamieci PC. Jesli wiec gracz, mniemam rasowy, jakim jest dobrychemik wspomoze sie RenLibem do przeszukiwania drzewa gry, to rezultat tej symbiozy to prawdopodobnie ekstremalnie trudny przeciwnik.
Źródło: forum.gomoku.pl/viewtopic.php?t=1848


Temat: OpenRPG - z czym to się je?
...DOMYŚLNEJ lokacji • Ściągamy plik http://prdownloads.sourceforge.net/o...nrpg-1.6.1.exe i instalujemy go gdzie chcemy :) 2. Uruchomienie programu Program uruchamiamy domyślnie poprzez: Menu Start -> Programy -> OpenRPG 1.6.1 -> OpenRPG Client - no console Po starcie programu ukaże nam się mniej więcej taki ekran: http://members.chello.pl/e.januszews...n_startowy.gif Krótkie wyjaśnienie: • DRZEWO GRY - tutaj właśnie są zebrane karty postaci jak i inne obiekty. • LISTA GRACZY - tutaj jest o dziwo lista graczy. Kolor mówi o roli danej osoby. Czerwony - Mistrz Gry. Niebieski - gracz. Czarny - 'wolny słuchacz'. • MAPA - no tego chyba nie trzeba wyjaśniać ;) • PASEK DO WPISYWANIA TEKSTU - tutaj wpisujemy wypowiedzi postaci jak i komendy w stylu /roles (pokazuje wszystkie role, czyli kto jest MG a kto graczem)...
Źródło: linet.laohost.net/showthread.php?t=716


Temat: Renju Class
..."File" opcja "Read". Masz to u siebie otworzone. Teraz możesz wykonywać ruchy. W tej samej pozycji możesz zachować dowolnie dużo ruchów poprzez cofanie - każdy ruch jest zapamiętywany - żeby mieć to na dysku używasz "Save". Usuwasz ruchy polecenied "Delete move" w menu "Edit". Uwaga usuniesz wszystkie późniejsze ruchy - tj. odetniesz całą gałąź. Stosując cofanie wielokrotnie budujesz drzewo gry - na przykład trójkę blokujesz we wszystkich możliwych miejscach. Do analizy potrzebne jest pełne
Źródło: forum.gomoku.pl/viewtopic.php?t=308


Temat: W jaki sposób uzyskać cien?
Mam pytanie w jaki sposób uzyskać cień postaci aby był on "realny" i położony. Tzn chodzi mi oto jak np rzuca cień drzewo gry świeci słońce itp. Np na takim zdjeciu?
Źródło: helps.pl/forum/viewtopic.php?t=1965


Temat: Czym jest dla Was gomoku?
...że wystarczy umieć zwyciężać w 4 ruchach mniej więcej. Coś mi się chyba udało udowodnić w stylu: Jeśli umiem zwyciężać w 6-ciu ruchach, to znam SW, o ile jest w danej sytuacji. Ale to mniej więcej tyle. Na kurniku najchętniej grałem bezmyślnie dostawiając kropki i raz na kilka partii myśląc nieco głębiej. Potem przyszedł okres Renju Class. RC to systematyczne zmienianie ludzi w maszyny działające według algorytmu: [*] Zapamiętuj drzewo gry ("Teoria"). [*] Ucz się szukać średnio długich wygranych ("Analiza"). Dokładnie tak wyobrażam sobie algorytm grający w gomoku/renju. Duża baza otwarć z wariantami + możliwie dobry algorytm szukający SW, gdy do wygranej już blisko. Niezbyt fascynujące. Programu już mi się nie chciało pisać, bo byli tam goście mający w głowie całą teorię... sam miałem sporo, a szukanie wygranych...
Źródło: forum.gomoku.pl/viewtopic.php?t=1162


Temat: takie teoretyczne pytanie
...już rozwiązywać trudniejsze zagadnienia ;). Re: program do brydża, to o ile wiem brydż w końcowej fazie rozdania (przy pozostających do rozegrania 3/4-ech lewach) jest juz często grą o prawie pełnej informacji, gdzie z bardzo duzym prawdopodobieństewm (a czasem 100% pewnością) można ukreślić układ kart u wszystkich graczy. W tym momencie rozgrywka nie rózni się zasadniczo od szachów w tm sensie, że komputer jest w stanie przeszukac pełne drzewo gry (tj przeanalizować wszystkie możliwe kontynuacje rozgrywki) i bez problemu zagrać najbardziej bajeranckie przymusy czy wpustki ;).
Źródło: forum.pokerzysta.pl/showthread.php?t=2417


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • 3lo.htw.pl