drzewo bsp

Insurekcja

Temat: Gary przelomowe...
...nieszablonowa pod jakis wzgledem, ma w sobie cos, czego nie ma zadna inna? I nie koniecznie chodzi mi o jakas nowinke, tylko pytam ogolnie, na przestrzeni kilku(nastu) ostatnich lat... Osobiscie uwazam, ze takim przelomem byl Quake. Przynajmniej w kategorii gier 3D. Czemu? Jest kilka powodow. Przede wszystkim byl pierwsza gra w pelni trojwymiarowa. Czesto byl porownywany z Dukem 3D, ale wg mnie te gry dzieli cala epoka. Quake zostal napisany (jako pierwszy) w oparciu o drzewo BSP (Binary Space Partition - tak dla niewtajemniczonych). Struktura ta przechowuje informacje o polozeniu wierzcholkow bryl w przestrzeni. Z bryl takich zbudowany jest caly 'swiat' ogladany na monitorze. Dzieki strukturze drzewa BSP i jego wlasciwosi, mozliwe stalo sie tez selektywne wyswietlanie poszczegolnych partii owego swiata. Innymi slowy, mapa nie jest renderowana w calosci, ale tylko w odniesieniu do pozycji gracza i wyswietlana jest...
Źródło: forum.radom.pl/viewtopic.php?t=771



  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • 3lo.htw.pl